Clicky

Door december 24, 2013 0 Reacties Lees meer →

Universiteit van Nederland 3 miljoen keer bekeken

De Universiteit van Nederland, het initiatief van onder meer Alexander Klöpping, is een groot succes. AT5 meldde gister dat de onlinecolleges al meer dan 3 miljoen keer zijn bekeken, waarbij de colleges van de VU en de UvA het populairst zijn.

Handen wassen en tongzoenen

De universiteit begon in oktober met haar eerste colleges, opgezet als MOOC’s. De collegezaal zit vol met enthousiast publiek en er worden per hoorcollege 5 verschillende onderwerpen opgenomen. Deze onlinecolleges gaan over herkenbare – en voor velen aansprekende – onderwerpen als  handen wassen en tongzoenen. De korte colleges duren ongeveer een kwartiertje en zijn dagelijks te bekijken op de website van UvNL (en via Youtube en Facebook). Vanaf dat moment blijven ze online zodat ze ook op later tijdstip te zien zijn.

Old school collegezalen ruim overtroffen

Naast de goede marketing (met promotie in oa DWDD en via social media), zorgt de laagdrempeligheid van deze colleges ongetwijfeld voor het succes: een universiteit met een bereik dat duizenden malen hoger ligt dan de ‘old school’ collegezalen.

Geplaatst in: Blogs, Home

Over de Auteur:

Plaats een reactie

Please insert the signs in the image:

AANMELDEN NIEUWSBRIEF